vrijdag 19 september 2008

Ik draag uw hart met me - E. E. Cummings

ik draag uw hart met me (ik draag het binnen
mijn hart) ik ben nooit zonder het (overal
waar ik ga, gaat u, mijn beste; en wat er slechts ook door mij gedaan wordt, is door uw toedoen, mijn schat)
ik vrees
geen lot (want u bent mijn lot, mijn liefste) ik wil
geen wonderbaarlijke wereld (want u bent mijn wereld, mijn waarheid)
en het is u, wat een maan altijd heeft betekend
en wat een zon altijd zingt

Hier is het diepste geheim dat niemand kent
(hier zijn de wortels van de wortel en de ontknoping van de knop
en het hemelse van de hemel en een boom genaamd leven;
welke hoger groeit, dan de ziel kan hopen of gedachten kunnen verheimelijken)
en dit is het wonder dat de sterren uit elkaar houdt

Ik draag uw hart met me (ik draag het binnen mijn hart).

Geen opmerkingen: